Ahad

Andalusia – M. Nasir

Cahaya mu bagai sabitah
Doaku kau sejahtera
Biar warna kubah-kubah mu
Kian pudar untumu
Setanggi ini ku bakar
Cahaya mu sediakala

Aku rindukan zaman kebangkitan
Pabila nurani bersulam fikiran
Seganding dan bersatu
Lafaz niat ku bertemu
Cahayamu tiada tara

Pohon...
Salam ku pada fakir-fakir mu
Andalusia

Pohon...
Izinkanlah aku
Menyelami irama asyikmu

Pohon...
Ku dipinjamkan gambus dan ghazalmu
Jadi azimat
Supaya dapat aku
Tari menongkah arus...
Sahutlah andalusia

Corus

Cahayamu tiada taranya
Pohon...
Salam ku pada fakir-fakir mu
Andalusia

Pohon...
Izinkanlah aku
Menyelami irama asyikmu

Pohon...
Ku dipinjamkan gambus dan ghazalmu
Jadi azimat
Supaya dapat aku
Tari menongkah arus...
Sahutlah andalusia

Apakah sudah kering
Lautan darah yang tertimbus
Di bumi Al Hambra
Ataupun masih bergelora
Menanti saat
Melimpah mengikut mata air

Pohon...
Salam ku pada fakir-fakir mu
Andalusia

Pohon...
Izinkanlah aku
Menyelami irama asyikmu

Pohon...
Ku dipinjamkan gambus dan ghazalmu
Jadi azimat
Supaya dapat aku
Tari menongkah arus...

Antal hadi antal haqqu
Laisal hadi Illahu
Antal hadi antal haqqu
Laisal hadi Illahu
Antal hadi antal haqqu
Laisal hadi Illahu
Antal hadi antal haqqu
Laisal hadi Illahu
Antal hadi antal haqqu

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails